• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud

Online-marketing-breda.nl

  • Home
  • Berichten

5 grote voordelen van online marketing

november 26, 2018 door GetBright

Online marketing neemt nog altijd in populariteit toe. Veranderingen in de denk- en werkwijze van de consument leiden tot de ontwikkeling van nieuwe strategieën voor het creëren van naamsbekendheid, netwerken en het genereren van leads.

Een voorbeeld daarvan is de enorme groei van het aantal zakelijke LinkedIn en Facebook pagina’s. Het bedrijfsleven verplaatst zich steeds meer naar het World Wide Web, wat online marketing steeds belangrijker maakt. Het effectief inzetten van online marketing kan een enorme invloed hebben op het succes van een bedrijf.

In dit artikel lees je wat de precieze voordelen zijn van online marketing en hoe je het kunt toepassen.

1. Relaties versterken met online marketing

Naast het posten van content en sturen van berichten kun je LinkedIn gebruiken om te netwerken en te converseren met andere bedrijven. Met behulp van online tools kun je nieuwe klanten, collega’s en beslissers ontmoeten en een relatie opbouwen met personen die je al kent.

2. Specifieke markten bereiken

Met online marketing wordt het mogelijk om erg specifieke branches en niches te bereiken, waardoor jouw product of dienst onder de aandacht wordt gebracht bij een grote groep die hier behoefte aan heeft. Dit wordt je relatief makkelijk gemaakt doordat je je kunt richten op specifieke trefwoorden, zoals hashtags.

3. Expertise laten zien en opbouwen

Voor kopers van professionele diensten is expertise een belangrijke keuzefactor bij het selecteren van een zakenpartner.

Met behulp van online platformen kun je je boodschap gemakkelijk overbrengen op plaatsen die voor jou en je doelgroep relevant zijn. Bloggen en social media stellen iedereen in staat om te informeren over onderwerpen die voor hen belangrijk zijn, waar de expert zijn slag kan slaan.

4. Online marketing kent geen geografische binding

Online marketing technieken worden niet beperkt door geografie. Echter moet de accountmanager wel reizen om een potentiële klant face-to-face te ontmoeten.

5. Online marketing is relatief goedkoop

Onderzoek van HubSpot wijst uit dat online gegenereerde leads gemiddeld 61 procent goedkoper zijn dan traditionele leads. Dit komt voornamelijk doordat online marketing bijvoorbeeld geen reis- en materiaalkosten met zich meebrengt. Daartegenover zijn de kosten van online adverteren vrij laag.

Categorie: Online marketing

Copyright © 2021 · Genesis Sample op Genesis Framework · WordPress · Log in